dimarts, 14 de maig del 2019

Punt de partida (...i a punt de partir!)

Com va començar tot plegat?
Si la memoria no em falla, ja fa 1 any i mig que em voltava pel cap la idea de fer una travessa llarga amb el patí. Ja havia fet 3 travesses curtes d'1 setm aprox, desde Badalona a Cala Waikiki (Tarragona) dues vegades i Badalona fins a Palamós anar i tornar.

Com que fer una travessa llarga era una aventura bastant bèstia (deixar la feina, el pis...), l'any passat vaig provar de fer una travessa més llarga que les previes, durant el mes de vacances, que em va portar fins Almeria. La experiencia va ser bona, i tot i que semblava que m'havia quedat satisfet, al cap d'uns 3 mesos (Octubre passat) tornava a sentir la necessitat de fer un parón a la feina, necessitava un "break", i llavors la idea de dur a terme l'aventura de la travessa més llarga, va tornar a prendre forma, i aquest cop amb més força.

Desde llavors he deixat la feina al Pades de Santa Coloma, les guardies, el pis de Badalona.. i he estat pensant i preparant la travessa que finalment estic a punt d'iniciar.
Ja porto unes 6 setmanes d'okupa en tota regla a casa del meu pare, a l'espera del bon temps per una banda, pero, desde fa un parell de setmanes, a l'espera d'una vela mes resistent que m'està fent en Gerard de Fortventboats de Badalona.
Sembla que demà dimecres la vela estarà llesta, i si hi ha bon vent dijous finalment 'suelto amarras'!

On vull anar?
Bé, durant aquest any i mig la idea de quin recorregut volia fer ha anat variant. La idea inicial era donar la volta al Mediterrani, evidentment va caure pel seu propi pes al cap de poc temps (duració del viatge, perill, paisos en guerra, pirates...), també em va passar pel cap donar la volta a la peninsula ibèrica, pero em feia bastant de respecte navegar a l'oceà Atlàntic, o sigui que també la vaig desestimar. També havia pensat en baixar fins l'estret de Gibraltar, creuar al Marroc i fer un tros de la costa del nord d'Àfrica, però finalment em va seduïr més la idea de fer la costa nord del Mediterrani, direcció Croàcia, Grècia o fins i tot Turquia.

La darrera meta que m'he marcat ha estat arribar a Ítaca, o almenys anar en direcció a Ítaca.
Sóc conscient que durant el viatge els plans poden anar mutant, variant, i també sóc conscient que durant la travessa aniré veient com em respón el cos, les forces, la motivació, les ganes...

O sigui que quan la gent m'ha anat preguntant quant de temps seré fora, he repòs que no en tinc ni idea. Imagino que un minim de 2 mesos, és a dir, que encara que el primer mes se'm faci dificil, crec que tinc empenta i ilusió suficient com per seguir navegant almenys 2 mesos, i a partir d'aquí veuré com vaig de ganes i si em veig en cor de seguir endavant fins a Ítaca!

Si la cosa va bé i vaig fent milles, el limit de la travessa segurament me'l marcarà l'inici del fred, que calculo serà cap a finals d'Octubre o pel mes de Novembre.

Què més puc dir? que estic amb moltissimes ganes de començar a navegar, però alhora, desde fa un parell de setmanes o tres, una mica acollonit al pensar en el Golf de Lleó, on el mestral i la tramuntana son el rei i la reina indiscutibles.

20 comentaris:

  1. Mucha suerte wapo!! Adelante qe tu puedes. Estaré pendiente d tus aventuras.
    Muchos besos y un gran abrazo.
    marijou

    ResponElimina
  2. Endavant!! Esperem notícies i vídeos!

    ResponElimina
  3. Molta sort, Ignasi! Segur que la tindràs :-)

    ResponElimina
  4. Molt dificil el que vols fer, que tot en vingui de cara.

    ResponElimina
  5. Gràcies per mostrar l’emblema de la nostra vela per les costes del Marenostrum,
    A la tornada, t’esperarem amb un exemplar dedicat del nostre llibre “Odisea Paleonautica”
    on ilustrem les destinations que trobaras recorregudes amb kayak de mar.
    Navegar sin temor en el mar es lo mejor y si el cielo está muy azul...����⛵️����

    ResponElimina
    Respostes
    1. Disfruta, que nosotros te seguiremos impacientes de las a aventuras que cuentes en tu blog un saludo, Gracias por todo Ignasi Badalona siempre sera casa tuya. Jony y Fran.

      Elimina
    2. Gracias compañeros, un placer todo lo compartido con vosotros!

      Elimina
  6. Que tal es porta el teu Akal?
    Anims!!! Et seguim!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

      Elimina
    2. Gràcies Nemo, l'Akal s'està portant de meravella, i molt content també amb la vela nova de Fortvent, que vaig començar sense haver-la provat!

      Elimina
  7. Sento una especia estima i admiració pel navegant solitari. Crec que m'hi vaig acostant poc a poc. Que Atena et protegeixi!

    ResponElimina
  8. Ignasi, molta sort i que tinguis bons vents, ben segur que faràs història, ànims

    ResponElimina
  9. Bon viatge Ignasi!! Al final no vàrem poder quedar per fer una cervesa, pero ja en farem unes quantes quan tornis. Entre tu i jo.... Aixó que fas és una mica de locus, no?? Ole tu!!!!
    Ens veiem a la tornada i no deixis d'informar pel blog, que segur que som uns quants els que et seguim.
    Una abraçada!!

    ResponElimina
  10. Hola, Ignasi, este es el joven de la playa de Palavas con quien intercambiamos en tu viaje. Intentaré seguirte a través de tu blog y desearte una hermosa navegación.

    ResponElimina