dimarts, 18 de juny del 2019

Ja sóc a Itàlia! I arriba la calor...

Feia dies que no escrivia, porto uns 3 dies de vent suau, i la veritat és que ho agraeixo. En el golf de Lleó he navegat quasi cada dia amb vent alegre, entre 15 i 20 nussos o més, els darrers dies de popa i he pogut avançar bastant, però ja tenia ganes d'una mica de tranquilitat i de navegació sense tensió.

Fins ara la calor no havia sigut un problema, al contrari, més aviat havia passat fred quan portava una estona navegant, mullat, amb vent... Des de ahir la calor ha fet acte de presència, i l'ombra passa a ser prioritària quan paro a alguna platja.


Aquesta barrera de velers és lo que em vaig trobar abans de passar per davant de Saint Tropetz fa uns dies, una megamacroregata amb més de 200 velers diria jo. Una imatge impressionant.

La veritat és que de moment tot rutlla força bé, la majoria de dies disfruto com un nen, bé físicament i també d'ànims.
La costa blava m'ha encantat, és impressionant veure arribar les muntanyes fins a la costa, és un paisatge increïble.

Nit a la platja de Cap Ferrat.



Posant les coses a assecar per què tenia un forat a la una de les bosses estaques i em va entrar aigua. 









Ahir nit a Imperia.











Com a novetats, vaig haver de fer alguna reparació al patí, i vaig aprofitar la parada a Canes. Amb la sort de parar a un petit club de vela de platja, on en Charles i en Damís em varen donar un cop de mà imprescindible, tenien un petit taller i eines que vaig poder fer servir.

Thank you so much Charles and Damís for your hospitality and your valuable help to do the repairs in my patí, and make me possible to continue my adventure! I really appreciated it.
Good winds to you.

Lo que més em preocupava era una esquerda que tenia des de feia un parell de dies en la última bancada, on hi ha el suport per posar el timó-rem, i crec que estava a punt de trencar-se. Quan navego de popa amb castanya, aquesta part de la bancada fa bastanta pressió i crec que pateix bastant. L'arreglo que he fet amb plaques de ferro és poc estètic però crec que serà efectiu, que és lo que realment importa.

Per altra banda també necessitava arreglar o fixar la fusta que em va donar en Sam, on poso gran part de l'equipatge, i que em resulta imprescindible.
Fa uns quants dies vaig tenir un susto, navegant un dia de vent amb onada gran de 1.5 metres aprox,  el patí feia cops forts al saltar les onades. Amb una d'aquestes, la fusta del costat dret és va desfalcar del recolzament sobre el flotador, i va caure cap abaix, amb el risc de caure pel forat entre les bancades amb tot l'equipatge!
Bé doncs, de moment crec que està més o menys solucionat, he posat uns cargols fixant la fusta a les dues bancades.

I finalment també havia d'arreglar el mànec del rem petit que estava a punt de trencar-se, i també resulta imprescindible els dies que em quedo sense vent lluny de la costa.

Ara sóc a un parell de dies o tres de Gènova, i m'estic plantejant creuar des de allí cap a Venècia amb remolc. A veure si puc contactar amb el noi italià que viu allí i que té un patí de vela, i em dona un cop de mà.

3 comentaris:

  1. Hola, Nasi: estic content que tot vagi "vent en popa". Esperem que segueixi així

    ResponElimina
  2. Holaaaa Ignasiiii! molt bona idea aquest blog que ens permet d'anar-te seguint. Llegeixo amb interés les teves impressions i em deleito les fotos i videos.

    He aprofitat la teva aventura per a fer difusió del pati a vela a nivell nacional en el foro:
    https://foro.latabernadelpuerto.com/showthread.php?t=177334

    Ja has passat el temut Golf de Lleó però no per això cal baixar mai la guardia pel que fa la seguretat. Sé que ho saps, però m'estimo més fer el recordatori. Atent també amb el material que amb les milles es fa malbé.... Dita el sermó, a disfrutaaaar!!!!

    Per cert, buscava la taula del SAM pel club i amb raó no la trobava :)

    Una forta abraçada!

    Ramon


    ResponElimina
    Respostes
    1. Ei Ramon, sí, la tinc jo la fusta d'en Sam
      😋
      No baixo la guàrdia, ara porto dies amb calma chicha i mooooolt de sol i calor.
      Abraç

      Elimina